Moeizame samenwerking voorkomen en vlottrekken

01 december 2018

Samenwerking gaat niet altijd vanzelf en dat heeft uiteenlopende redenen. Mensen met interpersoonlijke kwetsbaarheid, vaak geclassificeerd als ‘persoonlijkheidsstoornis’, geven de professional die deze mensen begeleiden vaak snel een gevoel van irritatie en ongemak, en hun cliënten krijgen het gevoel niet begrepen, gezien en gehoord te worden. Praktische tips op basis van belangrijke psychologische theorieën kunnen de samenwerking en communicatie verbeteren. Deze tips zijn overigens ook toepasbaar op mensen met minder ernstige of andersoortige problematiek.

Leerdoelen

Na het bestuderen van deze collectie:

  • kent u belangrijke universele psychologische theorieën over moeilijke communicatie en samenwerking
  • weet u wat oorzaken zijn van moeizame samenwerking en communicatie
  • herkent u eerder problemen in de samenwerking
  • weet u dat u een belangrijk aandeel kunt hebben in betere samenwerking
  • kunt u beter samenwerking en communicatie in goede banen leiden

Informatie over deze collectie

Publicatiedatum 01 december 2018
Duur
50 min

Accreditatie

Status
Niet gestart

Aan de slag

Wil jij ook nascholen met Quintesse?

In deze collectie

Artikel

Moeizame samenwerking voorkomen en vlottrekken

Auteur
E. van Meekeren
Niet gestart
50 min
Je hebt geen abonnement op Quintesse.