Moeizame samenwerking voorkomen en vlottrekken

Samenwerking gaat niet altijd vanzelf en dat heeft uiteenlopende redenen. Mensen met interpersoonlijke kwetsbaarheid, vaak geclassificeerd als ‘persoonlijkheidsstoornis’, geven de professional die deze mensen begeleiden vaak snel een gevoel van irritatie en ongemak, en hun cliënten krijgen het gevoel niet begrepen, gezien en gehoord te worden. Praktische tips op basis van belangrijke psychologische theorieën kunnen de samenwerking en communicatie verbeteren. Deze tips zijn overigens ook toepasbaar op mensen met minder ernstige of andersoortige problematiek.
Leerdoelen
Na het bestuderen van deze collectie:
- kent u belangrijke universele psychologische theorieën over moeilijke communicatie en samenwerking
- weet u wat oorzaken zijn van moeizame samenwerking en communicatie
- herkent u eerder problemen in de samenwerking
- weet u dat u een belangrijk aandeel kunt hebben in betere samenwerking
- kunt u beter samenwerking en communicatie in goede banen leiden
In deze collectie
Artikel
Moeizame samenwerking voorkomen en vlottrekken
Je hebt geen abonnement op Quintesse.