De bedrijfsarts als adviseur

01 juni 2017

De bedrijfsarts heeft in de praktijk verschillende rollen. Steeds vaker treedt hij ook op als adviseur op organisatieniveau. Dat vraagt andere vaardigheden. Vaak wordt gezegd dat de effectiviteit van een advies wordt bepaald door de vakinhoudelijke kwaliteit ervan en door de mate waarin de betrokkenen het advies accepteren. Wij richten ons in dit artikel vooral op de factoren die de acceptatie van een advies beïnvloeden. Voor een optimale acceptatie zijn vier zaken van belang: beïnvloeding van de opdrachtgever, verwachtingen van de opdrachtgever, de opdracht en opdrachtformulering en de rol die de bedrijfsarts als adviseur kan aannemen.

Leerdoelen

Na het bestuderen van deze collectie:

  • weet u hoe de adviseur het best kan aansluiten bij de klant en hoe de klant het best te beïnvloeden is
  • kent u de verschillende rollen die de adviseur kan hebben
  • weet u hoe de bedrijfsarts als adviseur een niet passende rol of een potentieel bedreigende klantvraag herkent

Informatie over deze collectie

Publicatiedatum 01 juni 2017
Duur
1 uur

Accreditatie

Status
Niet gestart

Aan de slag

Wil jij ook nascholen met Quintesse?

In deze collectie

Artikel

De bedrijfsarts als adviseur

Auteur
dr. J.D. van der Laan
Niet gestart
1 uur
Je hebt geen abonnement op Quintesse.