Een ontevreden cliënt: een klacht wat nu?

01 december 2021

Een cliënt dient een klacht tegen u in. Hij vindt dat er iets niet goed is gegaan en wil horen dat hij gelijk heeft en wil herhaling voorkomen. Als zorgverlener/ zorginstelling neemt u een klacht altijd serieus. Een klacht is een belangrijk signaal en een kans om een ontevreden cliënt te veranderen in een tevreden cliënt en zorg te verbeteren.

Leerdoelen

Na het bestuderen van deze collectie:

  • kunt u uitleggen wat er onder een klacht verstaan wordt
  • kunt u uitleggen wat de rechten van een cliënt zijn in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
  • kunt u benoemen wat voor soort klachten er bestaan en waarom mensen hun onvrede uiten
  • kent u de procedure rondom informele en formele klachtbehandeling
  • weet u hoe om te gaan met een klacht
  • kunt u uitleggen dat een klacht een signaal is om de kwaliteit van de zorgverlening te verbeteren

Informatie over deze collectie

Publicatiedatum 01 december 2021
Duur
1 uur

Accreditatie

Status
Niet gestart

Aan de slag

Abonneer op Nurse Academy

Neem nu een abonnement op Nurse Academy om deze inhoud te lezen.

In deze collectie

E-learning met toets

Een ontevreden cliënt: een klacht wat nu?

Auteur
R. (Rochelle) Leeuwenhoek
Niet gestart
1 uur
Artikel

Een ontevreden cliënt: een klacht wat nu?

Auteur
R. (Rochelle) Leeuwenhoek
Niet gestart
Bijlage

Literatuurlijst

Niet gestart