Behandelconflicten op de IC

01 maart 2018

Zorgprofessionals zijn steeds beter in staat ernstig zieke mensen te behandelen en in leven te houden. Daardoor worden morele keuzes onvermijdelijk. Door een verstoorde communicatie en irreërle verwachtingen kunnen conflicten ontstaan. Door vroege herkenning en proactieve communicatie kunnen veel moeilijkheden worden voorkomen.

Leerdoelen

Na het bestuderen van deze collectie:

  • hebt u inzicht in de omgang met conflicten in het team, met de patiënt of met zijn familie
  • weet u hoe belangrijk proactieve communicatie is
  • kunt u het moment voor een time-out kiezen
  • weet u dat u met behulp van een medisch ethicus of getrainde gespreksleider een moreel beraad kunt voeren

Informatie over deze collectie

Publicatiedatum 01 maart 2018
Duur
1 uur

Accreditatie

Status
Niet gestart

Aan de slag

Wil jij ook nascholen met A&I?

In deze collectie

Artikel

Behandelconflicten op de IC

Auteurs
C. Savelkoul
N. de Graeff
B.C. Mulder
F. Weijers
drs. B.C. (Bas) ter Meulen
D.H.T. Tjan
Niet gestart
1 uur
Je hebt geen abonnement op A&I.
Bijlage

Literatuurlijst

Niet gestart
Je hebt geen abonnement op A&I.