Cliëntgericht rapporteren

01 november 2025 1 punt

De afgelopen jaren heeft een groot aantal teams binnen een landelijke GGZ-organisatie de gewoonte ontwikkeld alle rapportages en brieven aan de cliënt gericht (dus in de tweede persoon) te schrijven. In voor de cliënt begrijpelijke taal. De ervaring is dat dit meer oplevert dan vooraf werd verwacht. Niet alleen het schrijven veranderde, maar ook het denken over en communiceren met de cliënt. Daarmee is het inmiddels een waardevol onderdeel geworden van de behandeling.

Leerdoelen

Na het bestuderen van deze collectie:

  • weet u waarom cliëntgericht rapporteren aansluit bij het huidige denken en handelen in de GGZ
  • weet u hoe u cliëntgericht kunt rapporteren
  • weet u wat de ervaren voor- en nadelen zijn van cliëntgericht rapporteren

Informatie over deze collectie

Publicatiedatum 01 november 2025
Duur
1 uur

Accreditatie

Status
Niet gestart
Accreditatie-informatie
Te behalen punten: 1

Aan de slag

Abonneer op Nurse Academy GGZ

Neem nu een abonnement op Nurse Academy GGZ om toegang tot deze nascholing te krijgen.

In deze collectie

E-learning

Cliëntgericht rapporteren

Auteur
E. (Ellen) Vos
Niet gestart
45 min
Toets

Cliëntgericht rapporteren

Niet gestart
15 min
Artikel

Cliëntgericht rapporteren

Auteur
E. (Ellen) Vos
Niet gestart