Respons

01 december 2015

Iedere (verpleegkundige) onderzoeker herkent het wel: je bent enthousiast begonnen met het onderzoeken van een vraagstelling. De (digitale) vragenlijsten zijn zorgvuldig samengesteld en na het verzenden naar de respondenten begint het lange wachten. Helaas worden maar weinig vragenlijsten ingevuld teruggestuurd. Wat is er misgegaan? Ondanks dat de laatste jaren steeds vaker gebruik wordt gemaakt van digitale vragenlijsten, reageren respondenten niet of nauwelijks. Wat is hiervan het gevaar en wat zijn strategieën om de respons op vragenlijsten te verhogen? In dit artikel volgt een update.

Leerdoelen

Na het bestuderen van deze collectie:

  • wat gevalideerde vragenlijsten zijn
  • waarom het van belang is een hoge respons te hebben op vragenlijsten
  • wat respons op vragenlijsten onder zorgprofessionals anders maakt dan onder patiënten
  • welke strategieën toe te passen zijn om een hoge respons te krijgen bij papieren vragenlijsten
  • welke strategieën toe te passen zijn om een hoge respons te krijgen bij digitale vragenlijsten
  • als verpleegkundig specialist uw leiderschap inzetten om de kennis van en het inzicht in respons op vragenlijsten van collegaverpleegkundigen die onderzoek doen, te vergroten

Informatie over deze collectie

Publicatiedatum 01 december 2015
Duur
1 uur

Accreditatie

Status
Niet gestart

Aan de slag

Wil jij ook nascholen met Nurse Academy?

In deze collectie

Artikel

Respons

Auteurs
B. (Bernadette) Schutijser, RN, MSc
dr. C. (Catharina) van Oostveen
dr. H. (Hester) Vermeulen
Niet gestart
1 uur
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy.