Een moedig gesprek
Iedereen herkent de spanning die ontstaat wanneer er een gesprek moet worden gevoerd dat enige moed vereist. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer u aan uw cliënt moet aangeven dat er aanpassingen in de zorg noodzakelijk zijn, terwijl u weet dat dit weerstand gaat opleveren. Het kan ook voorkomen dat u grenzen moet stellen aan een mantelzorger die regelmatig over uw grenzen gaat, of dat u een collega moet aanspreken die zorg verleent waarvoor geen passende zorg is beschreven in het zorgplan.
Leerdoelen
Na het bestuderen van deze collectie:
- weet u welke methodieken u kunt inzetten om een gesprek aan te gaan
- weet u wat er nodig is om gelijkwaardigheid te ervaren met uw gesprekspartner
- kent u de stappen van verbindende communicatie
- bent u zich bewust van het verschil tussen oordelende en verbindende communicatie
- weet u wat metacommunicatie inhoudt en hoe u dit kunt toepassen in een gesprek
- bent u zich ervan bewust in welk kwadrant van het Oké-kwadrant u zich bevindt in een gesprek
- kent u de verschillende niveaus van luisteren
In deze collectie
E-learning
Een moedig gesprek
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy O&T.
Toets
Een moedig gesprek
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy O&T.
Artikel
Een moedig gesprek
Je hebt geen abonnement op Nurse Academy O&T.