Teamwerk in de tandartspraktijk

In de hedendaagse tandartspraktijk is het personeelsbestand vaak omvangrijker dan vroeger. Waar de solopraktijk met één of twee (parttime)assistenten ooit de norm was, vereist de huidige praktijkvorm gestructureerd personeelsmanagement. Deze nascholing helpt u bij het ontwikkelen van een sterk en samenwerkend team. U leert hoe u met behulp van praktische instrumenten van een groep individuen een hecht team vormt. Daarbij wordt onder meer ingegaan op het belang van goede teameigenschappen en de ontwikkeling van uw team, zonder dat daar teambuilding in de Ardennen voor nodig is. Ook komt het teamoverleg aan bod als waardevol middel om gezamenlijk aan praktijkdoelen te werken. Daarnaast is er aandacht voor de omgang met kritiek en conflicten, aangezien samenwerking niet altijd vanzelfsprekend soepel verloopt. Tot slot richt deze nascholing zich op patiëntgericht werken: hoe u samen met uw team zorgt voor optimale zorg en communicatie richting de patiënt.
Leerdoelen
Na het bestuderen van deze collectie:
- weet u hoe u van losse individuen een team kunt maken
- kent u de verschillende stijlen van conflicthantering
- kunt u bemiddelen bij een conflict
- weet u hoe klachten moeten worden afgehandeld
- kunt u uw teamleden een alternatieve beloning aanbieden